Ik zat al een tijdje met het idee om een landschap op bosje te maken op een stuk steen.
Omdat het met dit weer nogal rustig is in bonsai land heb ik even alles bijeen gekocht en gezocht om er dan maar eens werk van te maken.
Hierbij een overzicht.
De steen heb ik in een centrum voor vijver aanleg gekocht:
Alle boompjes moeten vooraf bedraad en voorgevormd worden anders kun je er niet meer bij.
Dit is het voorlopige resultaat, is nog veel werk maar de basis is niet zo slecht denk ik.
Beste David
Wat gebruikt u van grondsoort ???
Ga dit zeker ook eens proberen heb verschillende kleine picea glaucia aangekocht in december verschillende grote en hoogtes
ik volg dit op de voet
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidRoussel
yahookoi schreef : Beste David
Wat gebruikt u van grondsoort ???
Ga dit zeker ook eens proberen heb verschillende kleine picea glaucia aangekocht in december verschillende grote en hoogtes
ik volg dit op de voet
Ik gebruikte op de grondlaag Terramol van 3-5mm de andere grond komt van de potten waar de boompjes in stonden van de kwekerij, reden daarvoor zijn 1 de schimmels 2 de vochtvasthoudenheid omdat ik vermoed dat het tijdens de zomermaanden moeilijk zal worden om het geheel genoeg drinken te kunnen bieden als ik gaan werken ben.
LucRoux schreef : Is er een reden waarom je 2 "eilanden" gemaakt hebt?
Het resultaat is wel netjes, en de uitleg met bijbehorende foto's zeer leerzaam!
Het is nog niet geheel af, ik has mos tekort en nog wat stenen, ik wil de illusie creëren dat er een pad loopt tussen het bos maar dit moet nog verhoogd worden waardoor de "breuk" minder zal opvallen.