worden jullie ook doodgegooid met goedbedoelde kadootjes:planten die zogoed als dood zijn,er gewoon nie uitzien etc...jij houd van planten,hier kun je vast wat mee
en daar sta je dan.....
afgelopen zomer zegt een goeie vriendin:ik heb een bonsai thuis,maar ik weet niet zo goed hoe je die moet behandelen...je moet hem maar es komen halen......ik denk das zo een winkel geval met kronkelstam....
als ik te zijner tijd eens passeer wil ik er wel eens naar kijken denk ik,en vergeet dan weer...
en op een dag staat die vriendin daar.....met dat "ding" onooglijk is een understatement..en ze staat daar te glunderen,heel erg overtuigd dat ze me er een enorm plezier mee doet..
tjah wat doe je dan?dat scharminkel aannemen,weggooien is geen optie,ze komt hier regelmatig...liegen kan ik ook nie"tis kapotgegaan" zeggen is dus ook niet aan de orde...
tis een heel klein ficus ginseng in een robuuste stenen pot...het heeft 3 kleine sprieterige takjes over,al de rest is verdroogd...1 takje groeit stijl omhoog,heeftmaar een blad of vier aan een stengel van bijna 20 cm...weg ermee dus.
zit je daar met dat lelijk ding met 1 sprietjes en 2 lelijke wortelbenen....1 kant van de wortel is duidelijk beschadigd geweest,ziet er heel lelijk uit...
kheb het uit de pot gehaald en in een klein plastic bakje gezet en ergens uit het zicht.
gisteren kon ik het niet meer aanzien en heb ik het gehavende"been" geamputeerd....
en plots had het in mijn ogen potentieel,zo klein als het ook is...
nu zag het er een beetje uit als een stammetje met wat groen op....
deze ga ik dus bovenaan wat voller proberen krijgen en als heel klein ficusje houden....