Oke, ik merkte ineens een 3 meter hoge (huis-tuin-enkeuken)acer op in mijn achtertuin. Die moest er uit, want ik wil daar geen boom. Maarrr, mss wel geschikt als oefenmateriaal, aangezien acers makkelijke bomen zijn.
Een korte omschrijving (foto's heb ik nog niet)
De stam is ongeveer 3 cm dik, de wortelvoet is redelijk, aan alle kanten ontspringen redelijk dikke wortels met daartussendoor heel veel haarwortels. Takken laag op de stam had ie niet, die begonnen pas 1 meter boven de grond natuurlijk.
Ik heb er al wat aan gedaan, namelijk de bovenkant eraf en de dikke wortels inkorten zodat ie in een grote pot past. Dit was een paar dagen geleden en er zitten nu al weer knopjes op de stam, dus das mooi.
Wat ik me afvroeg, ik heb de bovenkant natuurlijk eraf gezaagd. Met een schuine zaagsnede. Dit geeft een grote wond natuurlijk, deze is onbehandeld. Ik dacht zelf schuin omdat dat mooier weg te werken is straks, maar recht afzagen is mss ook iets voor te zeggen. Dus daarover graag tips!
Als ik in de gelegenheid ben maak ik wel een fotootje. Alvast bedankt voor advies!