okee,ik heb ze gezaaid in het bijgeleverde grondmengsel(vermoed dat het zaai en stekgrond was)want ik had een soort zaaiset gekocht.
echt heel droog mag het natuurlijk niet zijn,maar toch minder vochtig dan pakweg voor pepers of tomaten en zo...
na het eerste zaaien waarbij de grond dus wel nog wa vochtig was heb ik geen water meer gegeven maar enkel dagelijks 2 keer geneveld,(ik weet dus niet of dit de beste methode is,tis gewoon zoals ik het gedaan heb)
in de bijgevoegde uitleg stond da ze nie afgedket mochten worden door plastic of zo,dus ze drogen dan wel sneller uit...
als het goed is zou het kiemen wel snel moeten gebeuren...
veel zon en veel warmte,ik denk dat je meer uitval krijgt door onvoldoende temperatuur dan door vocht(niet nat natuurlijk!)
ik heb ze eens hanteerbaar,verplant naar een bakje met wat potgrond gemengd met scherp zand.
wat het beste is weet ik niet,er zijn een paar dodgegaan en een aantal doodgegooid(autistische zoon durft al es wa smijten)
dus ik heb er nu niet zo veel meer(8 stuks)en die zitten nu in eigen pottekes in gewone potgrond,2 ervan hebben een krul gekregen...
de rest is een paar weken geleden de top eruit genepen,dus ze zien er wa zielig uit,maar eentje doet het wel goed vind ik.
het zijn wel hele trage groeiers naar mijn ondervinding.
succes met je zaaipoging,ik hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg.