Dag allemaal
zoals je ziet heb ik een nieuw boompje gekocht bij het tuincentrum
hier wil ik graag mijn project van gaan maken, heb ook al veel gelzezen
hoe je dit het beste kunt doen, graag deel ik mijn stappen plan met jullie
omerachter te komen wat nu echt de beste manier om van dit boompje een bonsai te maken.
als eerste heb ik in mijn gedachte hoe ik de boom wil gaan laten groeien
zie foto zoals die is:
foto zoals ik hem wil gaan vormen als ik hem verpot heb:
stap1: snoeien verpotten en wortel snoei
omdat het nu nog vroeg in de lente is wil ik de boom gaan verpotte want
zoals ik las is dit de beste tijd voor de boom om dat te doen zodat die erna lekker kan aansterken.
alle takken die ik zwart heb gemaakt wil ik verwijderen op een na die probeer ik te vormen naar de rode lijn zoals je ziet
graag wil ik jullie mening hierover even horen wat jullie miss zouden doen?
mijn 2de stap is dan ook meteen na het verpotte de tak op spaning gaan zette zodat die ook in die richting gaat groeien is dit slim?...
graag zou ik van jullie willen weten hoe ik het grondmengsel het best kan samen stellen zodat mun boompje het goed gaat doen.
ook vraag ik me een beetje af of al deze stappen teglijk niet teveel is voor het boompje.
wat ik nog meer gelezen heb is dat ik een goede pot moet zoeken met drainage gaten erin voor voldoende afwatering, over deze gaten leg ik gaasjes zodat de aarde niet de pot uitspoeld ook moet ik er rekening met houde dat de boom minste 1,5 maand geen mest mag hebben en op een koele en niet zo sterk verlichte plek moet staan ivm met aansterken.
na het verpotten de boom even in een dompel bad met water moet doen en erna vochtig houden maar niet te nat..
graag wil ik zoveel mogelijk kennis vergaren met jullie hulp via dit forum omdat mijn intresse groot is om zelf een bonsai te creeren en te onderhouden.
aangezien ik erg veel werk en weinig tijd heb kan ik bijna niet naar een cursus gaan om daar van te leren, graag hoop ik via deze weg toch tot succes te komen. aangezien ik zaterdag even naar lodder ga om spullen hiervoor te halen en een boek over bonsai zodat ik in de avond uren lekker aan de gang kan gaan en kennis kan vergaren uit mijn boek.