Dank u, dank u {buigt}
mighty mouse schreef : ziet er mooi wortelvoetje uit LB!!
maar is het nu een goeie tijd om de wortels te snoeien?
en ga je ze nu terug in de grond steken of al in een potje??
Grtz
Deze planten staan in de volle grond. Ik heb er nu een stukje vijverfolie van 20cm doorsnede onder gedaan, zodat de wortels mooi vlak blijven. Als je ze in een pot zou hebben, zou ik nu niet snoeien, ivm vorst schade. Maar in de volle grond zou het goed moeten gaan. Heb ik vorig jaar ook zo gedaan.
Een voordeel is: De wortels bevatten veel van de opgeslagen voeding. Door ze nu weg te halen, geef je de plant minder voeding in het voorjaar. Hierdoor lopen de takken minder explosief uit, en wordt de groei in het vroege voorjaar wat gedrongen, om pas later in het jaar snelheid op te bouwen (Als de wortels wat verder in de grond zijn doorgedrongen). En laat ik nou net elk jaar de lange scheuten weghalen.. Wat overblijft zijn de stukjes uit het voorjaar, met veel knoppen op korte afstand van elkaar.
Ik heb een paar voorbeelden hier staan, zal wel een keer een foto maken van de hele korte internode afstand (een kleine cm bij sommigen die later in het jaar 4-6 cm uit elkaar de knoppen hebben zitten).