Onderwerp:

Pinguin is hier~:) 3 maanden 2 weken geleden #97142

  • Pinguin
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedendag!

Ik ben Eric en zojuist lid geworden, woonachtig in Uithoorn.

Ik probeer van een eikel een bonsai te maken. Hij is nu 3 jaar oud. Ieder jaar nieuwe grond en onderhoud ik de wortelkluit.

Nu wil ik een beetje richting het vormen gaan en daar zijn tips, van jullie experts, welkom bij!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinguin is hier~:) 3 maanden 2 weken geleden #97143

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 595
  • Ontvangen bedankjes 185
Beste Eric,
Welkom op het forum.
Ergens op het forum staat ook een topic over hoe je het beste fotos maakt van bonsai. In het kort de stam op ooghoogte en met een egale achtergrond.
Om de foto rechtop te krijgen op dit forum kun je deze voor het plaatsen even bewerken en opslaan.
Groet Reinier
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pinguin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pinguin is hier~:) 3 maanden 2 weken geleden #97144

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 416
  • Ontvangen bedankjes 172
Hallo Eric,

welkom op dit forum en veel plezier met de bonsaihobby.

Tips over een jong eikje in dit stadium is eigenlijk makkelijk.
Eik is een heel langzame groeier en heeft veel jaren nodig om een stammetje te krijgen met een beetje dikte.

Het enige wat ik voor nu kan aanraden is het boompje in de volle grond of in een flinke kist te zetten en nog op z 'n minst 10 a 15 jaar verder laten groeien. Niet elk jaar uit de grond of kist halen maar +- om de 3 jaar om eventueel de wortels wat te snoeien. Ik begrijp dat de penwortel al gesnoeid is? Ondertussen de boom goed bemesten.

In de tijd dat je het eikje laat groeien, kun je ondertussen misschien een iets sneller groeiende en al rijpere bonsai kopen en onderhouden. Dan kun je ook gelijk resultaat zien. Op dit forum komen dit verhalen en vragen die jij stelt regelmatig voor, dus als je jezelf informeerd door hier te lezen, kom je zat info tegen.
Ik kan je zeker Ulmus Parvifolia (Chinese Iep) aanraden. Een snelle groeier makkelijk in onderhoud en vergevingsgezind.
Maar er zijn nog veel meer aanraders.

Bonsaigroet, Joop
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pinguin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts