Ik ben wel eens benieuwd naar wie wat doet met deze temperaturen ?
Ikzelf ben altijd wat ongerust als het wat langer vriest, afgelopen nacht was het toch al vrij koud en ook vandaag zijn er momenteel nog steeds geen positieve temperaturen, meestal zit ik altijd al mijn bomen al vrij vroeg in de winter in te pakken met bubelplastic en doeken, uit angst voor schade.
Tot hiertoe heb ik nog nooit echt vorstschade aan een gezonde boom gehad, bomen die al moeilijk de winter in zijn gegaan ben ik wel al verloren.
Ik heb een tijdje geleden een winterberging gemaakt voor men bomen, stelt niet veel voor hoor.
Van wat afval hout heb ik een constructie gemaakt met een dakje van transparante golfplaat en de wand bestaat uit pvc folie dus zeker geen isolerend materiaal.
Het idee van dat kot was vooral de bomen wat droger te kunen houden en eventueel bij guur weer ze allemaal erin te plaatsen zodat ze beschut zijn tegen wind.
Ik heb dit jaar men potten niet ingepakt, in bubbel plastic en na 2 dagen begin ik al wat te panikeren
Ik ben vooral benieuwd naar wat jullie doen tegen temperaturen zoals nu of net helemaal niets doen,
Handig om misschien ook je locatie te vermelden want er zijn wel wat verschillen tussen kust of ardennen, ikzelf ben van Antwerpen