Voor de ene persoon is 50 euro uitgeven aan een hobby veel geld waar een ander met gemak 500 euro per maand uit kan geven aan een hobby. Het is aan een ieder daar een gezonde balans in te vinden of de kunde op te brengen om even door te sparen.
Ikzelf kan best leuke dingen doen qua uitgave maar weiger dat voorlopig nog omdat ik vind dat ik nog erg veel moet leren voordat ik een echte Bonsai waard ben. Oftewel, ik wil nog niet meer dan 150 euro per boompje uitgeven maar als ik zo naar mijn balkon kijk zijn de meeste boompjes tussen de 15 en 45 euro en dat voelt gewoon goed en geeft me geen extra stress over geld naast de stress over verzorging. Als er nu iets dood zou gaan baal ik alleen vanwege het doodgaan, niet vanwege de centen.
Wellicht worden dat is de ogen van sommigen nooit echt mooie boompjes, prima, ik heb er schik van en dat is voor mij het belangrijkste. Mocht ik echt zo bevangen blijven door het virus als dat ik nu al 3-4 maanden ben en ik leer veel bij, dan tja, zullen er vanzelf duurdere boompjes komen soms.
Ik probeer maar te zeggen, we hebben allemaal een verschillend bestedingspatroon en gelukkig kunnen we allemaal deze hobby uitvoeren op ons eigen (kosten(niveau).