Dag allemaal,
Ik heb op Aliexpress een boel boomzaadjes gekocht en ik dacht dit is misschien leuk om te delen. De zaadjes waren spotgoedkoop, ik heb bijvoorbeeld 20 baobab zaden voor 48 cent inclusief verzendkosten gekocht. 3 weken later lag er een klein envelopje bij de deur met inderdaad 20 baobab zaadjes helemaal uit China (vraag me nog steeds af hoe dat uit kan). In de dagen daarna kwamen de andere envelopjes binnen druppelen.
Ik heb de zaadjes 24 uur laten weken en daarna in een kweekbak gezaaid in stekgrond en boven de radiator gezet bij het raam. Ik had er niet al te veel verwachtingen van, echter na een weekje kwam er al een heuse baobab uit de grond
Nu zag ik vandaag na 2 weken dat er ook al een mini mammoetboom komt opzetten, zie 3e foto. Verder heb ik nog Redwood sequoia, Acer Palmatum en Acer Buergeranium zaadjes in de kweekbak zitten, ik ben benieuwd of die ook opkomen. Van de Acers heb ik de helft direct gezaaid en de andere helft in de koelkast gedaan.
Als bonus nog een foto van wat eiken en appel zaailingen die ik begin maart gezaaid heb.
Ik ga proberen om alle zaailingen in bonsai boompjes om te toveren. Wel een projectje voor de lange termijn. Hebben jullie nog tips hoe ik de boompjes door de eerste jaren kan loodsen?
Hier 2 links met de zaadjes die ik gekocht heb en kiemkrachtig zijn:
nl.aliexpress.com/item/20-pieces-baobab-....13010608.0.0.rFrkka
nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-big....13010608.0.0.rFrkka