Allereerst bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Als ik zo de balans opmaak is potten verzenden goed te doen.
en de beste verpakkingsmethode toch wel bubbeltjes plastic en piepschuim evt los verpakken.
Voor wat mijn zending betreft, ik heb de doos nog eens goed bekeken en er is wel wat te zien aan de zijkanten.
Geen idee of dit de schade veroorzaakt kan hebben.
De potten zaten wel verticaal verpakt in de doos, dat lijkt me ook niet de beste wijze.
De papiersnippers zaten goed stevig in de doos en om de potten heen, dus ik had het idee dat dit wel goed verpakt was.
Na het lezen van jullie reacties heb ik wel twijfels bij deze verpakkingsmethode.
Wat betreft de vergoeding van de beschadigde potten, ik heb er op aangedrongen te betalen met Paypal.
En gelukkig valt de zending on de paypal aankoop garantie. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat linksom of rechtsom ik mn geld wel terug krijg.
Ik heb de volgende reactie van DHL ontvangen:
Wat vervelend dat uw pakket beschadigd is geraakt. Ik zal u uitleggen hoe de schade geclaimd kan worden. U kunt het beste onderling met de verzender van het pakket de schade regelen. De verzender van het pakket blijft namelijk verantwoordelijk voor het leveren van het pakket, en als dit niet gebeurt dan is de verzender aansprakelijk. U kunt dus uw geld terugvragen of indien dat mogelijk is een vervangend pakket eisen.
De verzender van het pakket kan de schade op ons verhalen. Dit mag alleen de verzender doen, omdat die een afspraak met ons heeft.
Tevens ook reactie ontvangen van bonsaipark.de:
Hello
Of course we are also not very happy. We Need some fotos from the Brocken
Box . So we will inform the insurance of DHL they Pay up to 500€ for this Bagatelle things.
Again please send us some Fotos of the damages of the box.
Thank you for your Cooperation .
Frank Busch
Dus heb nu een mail gestuurd met die 2 foto's van de doos. Nu even wachten hoe het verder gaat.
en anders ff contact opnemen met paypal.