Onderwerp:

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54078

• davids
  • davids's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 55
Er zijn in het voortgezet en primair onderwijs diverse discussies gaande over hoe het onderwijs het best kan worden vorm gegeven. Een leervorm daarbij is Flipping the classroom. Thuis bekijken leerlingen een filmpje met uitleg, gemaakt door de docent. Op school, in de klas wordt de kennis in de praktijk gebracht. In de Online Bonsai Course maken Bjorn en Oscar uitstekend gebruik van deze leervorm.
In de Beginners Course (18 delen) wordt een drempelloze start gemaakt met de basiskennis over bonsai. Niet alleen uitleg over wat bonsai is, maar ook de verschillende stijlen, het gereedschap en de basistechnieken komen uitgebreid aan de orde. Elke handeling wordt duidelijk gefilmd en uitgelegd. Belangrijke begrippen worden tijdens de course nogmaals in geschreven taal in beeld gebracht. In die momenten zet ik de film snel op pauze om aantekeningen te maken. Waarom bepaalde handelingen worden verricht wordt door Bjorn duidelijk uitgelegd en ook worden de resultaten van deze handelingen na verloop van tijd getoond. Alles wordt begeleid door een ontspannend muziekje op de achtergrond.
In de Intermediate Course (24 delen) worden de technieken van de Beginners Course uitgebreid en worden ze op specifieke soorten van junipers, dennen en esdoorns toegepast. Zowel bij de Intermediate Course als de Beginners Course valt het me op dat de wijze van filmen bijzonder is. Er wordt heel duidelijk gemaakt waar de bonsaiprofessional, in dit geval Bjorn, naar kijkt. Doordat er gelijk wordt gehandeld en verteld, is het net alsof je meekijkt vanuit het hoofd van de kenner. Door deze unieke manier van les krijgen is het net alsof je naast de docent op de bank zit. Of in de tuin met zicht op je eigen bomen natuurlijk.
Natuurlijk zijn er in het onderwijs altijd vragen. Bij elk onderdeel van de Course is het mogelijk om vragen en opmerkingen te plaatsen. Deze vragen worden vervolgens via de site beantwoord.
De prachtige bomen die voorbij komen in de Course, de duidelijke manier van uitleggen en de manier van filmen geven een enorme boost voor het bonsai-virus. Omdat ik nog vaak niet wist welke handelingen of wanneer ik ze moest verrichten bij mijn eigen bomen, liet ik ze vaak achterwege. Beetje bij beetje raakte mijn bomen in vergetelheid en ging de schoonheid er vanaf. Na het kijken van de Online Bonsai Course heb ik veel antwoorden gekregen en ben ik weer gemotiveerd en enthousiast verder gegaan met deze prachtige hobby.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54092

• Peeters
  • Peeters's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 1
en waar vind ik die cursussen?

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54100

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Ja, inderdaad, waar kun je ze vinden?

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54104

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272
op de engelstalige site: www.bonsaiempire.com/courses
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peeters

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54105

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Bestaat hij niet in het nederlands?

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54106

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272
ik denk het niet, anders was die op deze site te vinden volgens mij...

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 2 maanden geleden #54107

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
zeker interessant bedankt voor het delen
heb namelijk weinig vrije tijd om naar een club te gaan omdat er ook geen dichtbij is
ga dit misschien wel doen !

De online Bonsai Beginners and Intermediar Course 8 jaren 1 maand geleden #54571

• davids
  • davids's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 55
Ze zijn inderdaad in het Engels en via bonsaiempire.com te koop.
Excuses voor de late reactie.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts