Dag beste vrienden. Ik ben hier nieuw, mijn naam is Olivier Jansen, ik ben 39 jaar "jong"
En doe nu in totaal al 15 jaar "bonsai", "pre bonsai" eigenlijk, of gewoon verzorger... ik zit niet in een club. Ik doe ook budo, verschillende dingen. Bonsai is kijken, ervaren, begrijpen, aanvoelen voor mij en nog veel meer. Maar helaas 15 jaar is niet erg lang. En het is beter een club te zoeken in Antwerpen, kempen, regio Turnhout of zo. Het is een leuke hobby, meer een manier van leven. Ik heb een Pinus Parviflora "glauca", Pinus Mugo Mughus, Acer Palmatum Deshojo, Ginkgo Biloba's en zeker niet te vergeten, een Acer Palmatum "Ukigumo". Ukigumo, kleine wolk. Zoals een kata die we terugvinden in het Iaido. De wolk, tijdelijk, komen en gaan, de essentie van het leven. En zorg dragen voor natuur, leven en mensen. Dat was voor mij bonsai. Iemand een goede club nabij Turnhout ? Dank u allemaal voor de eventuele antwoorden. Ik ben blij dat ik deze stap gemaakt heb. Tijd om echt met bonsai te beginnen.