Onderwerp:

foto's van een paar van mijn bomen 8 jaren 5 maanden geleden #50072

• JanDijk
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 71

Trap schreef :

BasvandenBrink schreef : Zo ziet die er met 't zwarte achtergrond er veel beter uit, wel jammer van de kwaliteit na de bewerking :P .

ja maar als je de RAW bestanden gaat bewerken kun je er inderdaad veel meer uithalen zonder kwaliteit verlies.

Precies, uitgaande van het originele startmateriaal geeft de beste resultaten. Voorwaarde is wel dat je over een goed bewerkingprogramma kunt beschikken. Een heel goed en gratis programma is 'Gimp'
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Trap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

foto's van een paar van mijn bomen 8 jaren 5 maanden geleden #50085

• Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272

JanDijk schreef :

Trap schreef :

BasvandenBrink schreef : Zo ziet die er met 't zwarte achtergrond er veel beter uit, wel jammer van de kwaliteit na de bewerking :P .

ja maar als je de RAW bestanden gaat bewerken kun je er inderdaad veel meer uithalen zonder kwaliteit verlies.

Precies, uitgaande van het originele startmateriaal geeft de beste resultaten. Voorwaarde is wel dat je over een goed bewerkingprogramma kunt beschikken. Een heel goed en gratis programma is 'Gimp'

Ja dat ken ik, ik gebruik het regelmatig om mijn astrofotos een nabewerking te geven. Toch bedankt voor de tip

Zoals ik al eerder zei, de foto's hier moet ik verkleinen en de origenele foto is klaarder dan de foto hier. Ik vind ze voorlopig goed zo, een beetje meer licht en een statief zouden het nog veel kunnen verbeteren. Maar ik wacht nu nog even tot de azalea bloeit ik heb het eventjes gehad met foto's nemen :lol:

foto's van een paar van mijn bomen 8 jaren 5 maanden geleden #50086

• Trap
  • Trap's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272

BasvandenBrink schreef : Aaah oke, ja klinkt logisch. Ben benieuwd wat je er van kan maken.

taxussen op je profielfoto? :P

foto's van een paar van mijn bomen 8 jaren 5 maanden geleden #50089

• BasvandenBrink
  • BasvandenBrink's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 3

Trap schreef :

BasvandenBrink schreef : Aaah oke, ja klinkt logisch. Ben benieuwd wat je er van kan maken.

taxussen op je profielfoto? :P

Haha, dat zijn mijn pinus thunbergii zaailingen waarvan er voorlopig 4 van de 10 opkomen B) . Vond het wel een leuke foto waar je de voortgang een beetje kon zien, waarbij een net aan t opkomen was, eentje bijna z'n zaadje eraf ging gooien, eentje dat net gedaan had en eentje dat al paar dagen eerder had gedaan. :P

Inloggen Registreren
Cron Job Starts