Onderwerp:

verloren bomen 8 jaren 6 maanden geleden #48535

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Is er op dit forum al eens een onderwerp geweest over het verliezen van bomen?

Ik bedoel: er worden topics geopend over wat mensen allemaal doen met hun bomen en waar ze aan beginnen. Zou interessant zijn te horen hoe het daarmee afloopt... en vooral als ze dood zijn gegaan. ..

Ikzelf ben vorig jaar voorjaar drie bomen verloren, een den, een larix en een spar. Alle drie door een combinatie verpotten/ teveel handelingen.

Dit jaar lijkt alles te leven... fingers crossed.. wel lijkt één larix een zware tak te verliezen...

foto's van de den en de larix. Die den heeft 15 jaar als doorstaan. .. behalve die verpotting. . Die larix was en eerste vorming. . Dikke pot van william vlaanderen... maar helaas

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

verloren bomen 8 jaren 6 maanden geleden #48536

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272
2 acers en een citrus door te weinig water te krijgen. De citrus heeft nog even gesputterd maar helaas...

1 olea europa door te weinig water, leek er door te komen. Maar dan door waarschijnlijk een temperatuurschok van binnen in mijn "biosphere"/kweekbak terug naar buiten te halen toch gesneuveld. Direct na verplaatsing werden de bladeren allemaal bruin.

Een ferme tak verloren op een juniperus na het toepassen van shari (niet zo erg, is nu een mooie jin)

verloren bomen 8 jaren 6 maanden geleden #48538

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef : Is er op dit forum al eens een onderwerp geweest over het verliezen van bomen?

Ik bedoel: er worden topics geopend over wat mensen allemaal doen met hun bomen en waar ze aan beginnen. Zou interessant zijn te horen hoe het daarmee afloopt... en vooral als ze dood zijn gegaan. ..

Ikzelf ben vorig jaar voorjaar drie bomen verloren, een den, een larix en een spar. Alle drie door een combinatie verpotten/ teveel handelingen.

Dit jaar lijkt alles te leven... fingers crossed.. wel lijkt één larix een zware tak te verliezen...

foto's van de den en de larix. Die den heeft 15 jaar als doorstaan. .. behalve die verpotting. . Die larix was en eerste vorming. . Dikke pot van william vlaanderen... maar helaas

Jammer van de den maar zeer jammer van die larix! Innige deelneming!

verloren bomen 8 jaren 6 maanden geleden #48551

• Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 46
Een Serissa wegens te koud en niet genoeg water, onkunde... Een Acer Atropurpureum starter, denk te weinig water icm bladverbranding.

verloren bomen 8 jaren 6 maanden geleden #48552

• MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 88
Een tsuga, een fraxinus uit m'n bosje en een onbekend stokje hebben het loodje gelegd. Twee piceas, een pyracantha, twee taxussen, een wilg, een aantal acer campestre zaailingen en een carpinus zijn nog in afwachting, en van een andere carpinus, een chamaecyparis en een olijf ben ik niet zeker, maar heb ik wel goeie hoop voor.

Best een lijst zo :dry:

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts