Onderwerp:

Ik ben een beginner, kan iemand mij helpen. 8 jaren 7 maanden geleden #47076

• Yildiz
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb 4 verschillende bonsai boompjes besteld.

-Sageretia
-Portucularia
-Zelkova
-Sageretia

Ik ga er 3 weggeven aan mijn vrienden, en vroeg me af waar ik en zij op moeten lettten bij het verzorgen. Wat is het verschil tussen deze boompjes. En daarmee bedoel ik, kunnen ze alle 4 het hele jaar binnen blijven? Is er een verschil in hoe vaak ik het moet snoeien, bewateren of vochtig sproeien. Gebaseerd op deze dingen zal ik ze slim verdelen, het ene huis is bijvoorbeeld warm en droog omdat de verwarming vaak aanstaat, bij een andere huis is er weinig verlichting enzovoort.

Alvast bedankt voor de info en MvG,

Mete

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik ben een beginner, kan iemand mij helpen. 8 jaren 7 maanden geleden #47079

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
In mijn ogen een zéér bizarre vraag en een uitgesproken voorbeeld hoe het niet moet! In feite wens je hier even snel een cursus over bonsai te krijgen, waar meestal een heel boek of een uitgebreid deel van een site voor nodig is.

Je kan je best, in boeken en op internet, inlezen over basisverzorging van bonsai in het algemeen (Ook op dit forum, zie de knoppen bovenaan het blad), en over elke soort in het bijzonder. Gezien je 2 maal sageretia vermeldt is het zoekwerk een beetje minder uitgebreid dan het eerst lijkt.
Je zal merken dat je wat tegenstrijdigheden zal tegenkomen waar een beginner het noorden bij verliest.
Daarna kan je hier meer gerichte vragen stellen over wat je onduidelijk vindt, en zal men je graag helpen.

Het is dan aan jou om: "Gebaseerd op deze dingen zal ik ze slim verdelen" toe te passen.

Toch wens ik je welkom op het forum en succes.

Ik ben een beginner, kan iemand mij helpen. 8 jaren 7 maanden geleden #47083