het is uiteindelijk optie 2 geworden. een constructie van 27m lang aan betonblokken met daarop betonen platen en de voorkant dicht gewerkt met banikai(hardhoute) planken die ik voornamelijk gratis of voor een snoepcent 2de hands heb gekocht van oude terrassen. voordeel: onverwoestbaar , niet gebonden aan 1 boom per paal, dus kan altijd wat opschuiven en er 1je tussen zetten. en echt niet zo duur.
nadeel: heel groot en lomp uitzicht, de bomen komen niet zo heel goed tot hun recht omdat er een andere vlak naast staat.
nu heb ik dit weekend de tafels laten verlagen en moeten ze wel verder afgewerkt worden maar het is al iets beter.
ik heb ook al een half afdak boven mijn bomen waardoor ik in de winter alles bij elkaar eronder schuif en alles wordt dicht gemaakt met een afdekzeil, waardoor er geen wind aan kan en zo staan alle bomen al 2 jaar buiten tijdens de winter.
zo was het dus tot gisteren.
over heel deze lengte
en nu is het dus zo. de tafels in de hoogte gehalveerd en een stuk nog lager voor de grote bomen. de planken komen er de komende dage terug voor. niet meteen de mooiste opstelling, maar wel de meest onverslijtbare en goedkopere oplossing