DavidRoussel schreef :
marcellucas schreef :
DavidRoussel schreef : Zeggen dat ze achterhaald zijn zou ik niet durven t.o.v. zo'n groot meester als Naka, vind ik wel wat hoogmoedig om eerlijk te zijn, respect voor de oude meesters in elementair bij Bonsai, just saying
Van Einstein blijkt met voortschrijdend inzicht ook dat hij op bepaalde punten ongelijk had, maar dat doet niets af aan zijn genie.
Heeft weinig met elkaar te maken vind ik, achterhaald zijn de boeken zeker niet en het vinden ervan blijf ik hoogmoedig vinden.
Hoogmoedig zeker niet. Techniek schrijdt voort, en de mogelijkheid bestaat dat er inderdaad nu wat achterhaalde technieken in de boeken vermeld staan. Ik heb ze zelf niet, dus ik kan niet oordelen. Maar je kan deze technieken best als achterhaald benoemen, dat doet geen afbreuk aan het respect dat de meester toekomt. In mijn opinie zelfs het tegenovergestelde: als hij gebruik heeft gemaakt van achterhaalde technieken en tòch zulke prachtige resultaten behaalde, dat doet de man alleen maar meer eer toekomen. En het maakt de boeken zeker niet waardeloos. Maar goed, dat is mijn opinie.