Het leek me wel gepast mezelf even voor te stellen op het forum.
Ik ben reeds 45 lentes jong
en op mijn 13de heb ik Bonsai ontdekt, in deze tijd was er erg weinig info en materiaal te vinden, mijn eerste boek had ik uit de bibliotheek "het praktische bonsaiboek van Han Donkel" erg mooi boek en voor die periode had het veel inhoud met tekeningen van how to do enz maar ook leuk foto materiaal over verpotten enz.
Ondertussen zijn we ongeveer 27 jaar verder en de hobby verliep met wat ups en downs en er zijn veel jaren geweest dat de boompjes in een soort "hold" stonden of gewoon in volle grond omdat ik er werk gerelateerd en door omstandigheden niet de tijd voor had die ze nodig hadden.
BV een Zwarte Els die ik ongeveer 25 jaar geleden als zaailing van onze bomen in de tuin nu nog steeds heb en komende verpot seizoen weer in een Bonsai pot komt te staan om de vertakking te creëren...
Nu heb ik gelukkig weer tijd om met mijn bomen bezig te zijn en ik kijk al uit naar volgend jaar wanneer ik ze weer kan oppotten en de aandacht geven die ze verdienen, dus meer foto's in de toekomst.
Voor nu geef ik een ietwat slechte foto mee van mijn Gouden Hanzerik of Pottentilla die ik reeds 14 jaar in mijn bezit mag hebben, deze heb ik destijds gered uit de schrootbak samen met de dikke Taxus yellow gold (nog in pré vorming want had last om hem vitaal te krijgen) bij een tuinaanleg bedrijf en deze is dus zowat de enigste boom die bijna klaar is zeg maar, al is een boom nooit af.
Grt,
David