Onderwerp:

Bonsai versturen 9 jaren 10 maanden geleden #36218

• DannyLets
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Hallo,

Ik ben op marktplaats aan het rondkijken voor de aanschaf van een eerste boompje. Ik heb een leuke Ficus op het oog, die met pot 80cm meet. Een behoorlijke lengte maar hij heeft wel een grote pot. Verder heeft hij wel nog redelijk het bonsai formaat en ziet hij niet uit als een kamerplant. ;)

link.marktplaats.nl/m883997157

Nu woont deze plant 2 uur rijden van mij vandaan, dit is voor een ficus echt te ver. Benzine alleen al + 50 euro.

Nu is de verkoper bereid hem op te sturen, alleen wordt dit toch wel een lastige met zo een grote plant. Hoe kan zo een boom het beste verstuurd worden? Hoe gebeurt dit normaal?

Het beste zou denk ik in noppenfolie inpakken in een doos. En wat als de eigenaar de pot verwijderd, losse grond verwijderd, inpakt in keukenrol en zo in een doos verpakt. Mag de boom tegen de doos leunen? Het is maar een dag normaliter.

We zijn al een prijs overeen gekomen die erg schappelijk is (en ik hem eigenlijk niet voor kan laten staan). Mits het verzenden lukt en niet teveel gaat kosten.

Thx :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai versturen 9 jaren 10 maanden geleden #36225

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Tsja..

'Normaal' gaat een dergelijke plant in een box met stevige bodem. Daar wwordt de pot, welke in folie gewikkeld is, op vast gebonden. De box zelf kjan van karton zijn, maar met houten ribben in de hoeken tegen indeuken. Dan kan het veel hebben.

Echter, ik zou een ploant nooit kopen op basis van het fototje wat je daar ziet. Ik hoop dat je meer foto's gezien hebt?

Bonsai versturen 9 jaren 10 maanden geleden #36231

• DannyLets
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Nee ik heb maar een foto gezien, echter de prijs is echt aan de lage kant. 15 euro ex verzenden. Dus ik dacht als ik die goedkoop verzonden krijg ik misschien nog best een leuke deal kan maken.

Echter wordt het hem gewoon niet om hem zo goed vast te maken. De verkoper was al niet erg happig om hem te versturen, en zoveel moeite is een Ficus eigenlijk niet waard. Ik ben toevallig vandaag bij de plaatselijke Intratuin geweest en daar stonden meerdere mooie exemplaren. Echter de echte kleintjes hebben dan weer een gigantisch lelijke stam in een overdreven driehoekige vorm met een rare aerial achtige wortel in een boog lopen (rare beschrijving). De prijzen van alle categorieën vielen me echt niet tegen dus dat is misschien een betere keus. Denk dat het versturen niet de beste/ makkelijkste manier is voor een Ficus.

Bonsai versturen 9 jaren 10 maanden geleden #36232

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Die rommel moet je niet kopen. Zoek maar eens op het forum naar ginseng ficus, ik denk dat je dat bedoelt.

Tsja.. Goede raad is duur. Slecht verpakt KAN het goedgaan. Maar als de doos niet zo voorzichtige behandeld wordt (Hij wordt immer zwaar) loop je het ricico dat hij op zijn kant of erger, ondersteboven komt.
Maaar voor 10E kan je het natuurlijk gewoon doen en zien wat er gebeurd.

Wel versturen als er een paar dagen warmer weer verwacht wordt, zonder vorst..

Bonsai versturen 9 jaren 10 maanden geleden #36238

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

DannyLets schreef : Echter de echte kleintjes hebben dan weer een gigantisch lelijke stam in een overdreven driehoekige vorm met een rare aerial achtige wortel in een boog lopen (rare beschrijving)

We weten precies wat je bedoelt hoor... en goed dat je weet wat NIET een goeie aanschaf is.

Bonsai versturen 9 jaren 10 maanden geleden #36245

• DannyLets
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Klopt, inderdaad die Ginseng krengen. Ik ga eens wat verder lezen en verdiepen. :) Dit wordt hem in ieder geval niet.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren