Onderwerp:

Dorre Bonsai 10 jaren 1 week geleden #35661

• LiesbethBosch
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik kreeg in Mei van dit jaar een bakje met aan de ene kant een Boeddha waar je water overheen kunt laten stromen en aan de andere kant een Bonsai boompje waar een watermetertje in zit. Dit geeft aan dat het water altijd op een bepaald niveau moet staan. Keurig bijgehouden, maar het boompje is toch helemaal verdord. Kan ik het boompje nog redden, of is het einde verhaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Dorre Bonsai 10 jaren 1 week geleden #35662

• megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 73
waarschijnlijk te veel water met wortelrot tot gevolg dan kan de boom geen water meer opnemen waardoor hij verdort
is de grond constant nat geweest?

Laast bewerkt: Post by megabon.

Dorre Bonsai 10 jaren 1 week geleden #35664

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

LiesbethBosch schreef : Ik kreeg in Mei van dit jaar een bakje met aan de ene kant een Boeddha waar je water overheen kunt laten stromen en aan de andere kant een Bonsai boompje waar een watermetertje in zit. Dit geeft aan dat het water altijd op een bepaald niveau moet staan. Keurig bijgehouden, maar het boompje is toch helemaal verdord. Kan ik het boompje nog redden, of is het einde verhaal.

Als het een jeneverbes of andere conifeer is: einde verhaal.
Als het een loofboom is: waarschijnlijk einde verhaal.

Als dat metertje aangeeft dat er altijd water in moet staan (in de bak waar de boom in zit) dan is de boom verzopen... (de omschrijving die Megabon geeft is uiteraard accurater)

Dorre Bonsai 10 jaren 1 week geleden #35665

• LiesbethBosch
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Inderdaad heeft er al die tijd water in gestaan, dat moest volgens de winkel waar hij gekocht is door de gever. Raar advies. Ik ga proberen er een nieuw boompje voor te krijgen en de watermeter er dus maar uit!

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren