Altijd mooi om na het seizoen alles eens te evalueren. Wat ben je aan t doen, wat heb je geleerd, wat ga je doen.
Iedereen heeft t ik zelf gelukkig ook en blijft altijd lekker wispelturig.
Goeie zaak alex een doel te stellen voor volgend seizoen. Het is altijd beter om een plan te hebben en ik zie steeds meer mensen toch door vaak beperkte ruimte de shohin kant op rollen.
Wat ook weer goed is omdat er dan misschien meer shohin opstellingen komen in de shows die toch voornamelijk uit grote bomen bestaan.
Ook een goed idee als idd je niet tevreden bent met sommige bomen en met marcotteren er een beter resultaat uit te halen valt.
Zelf heb ik mijn eerste paar doelen op mijn bonsai to-do lijstje gehaald dit jaar en volgend jaar hard werken om de rest of in ieder geval een groot deel waar te kunnen gaan maken.
Een daarvan is toch wel meer met beter materiaal werken alleen door de plek in de tuin zal ik met pijn in mijn hart volgend seizoen bomen moeten gaan verkopen om ruimte te maken. Want mijn hart ligt toch bij grote yamadori groenblijvers ben ik achter.
En wie weet volgt er om de lege plekken op te vullen tussen de grote bomen wel een nieuwe passie voor ......mame of shohin???