haha ik heb tulpjes van maar een paar cm hoor....
maarre,hier gaat het voornamelijk over het feit dat overwinteren telkens een probleem word wegens formaat,en ja dat had ik moeten voorzien toen ik m zaaide(overigens niet met het doel om te bonsaien,daar was ik toen niet mee bezig)maar wat overdrijven is mij niet vreemd en dan word ik beetje doof als echtgenoot vraagt: en waar moet dat weer overwinteren als da wee een hele boom gaat worden(kent me natuurlijk al)en dan zit ik met zaailingen die ik uitdeel,maar toch zelf ook minstens een van wil houden...deze dus.
alleen: als ik die dus succesvol wil overwinteren moet die naar boven(2 trappen op)koel,en licht
en dat kreng verliest in de winter veel blad! das nie normaal...dus elke dag vegen...
maar dat overwinteren kan natuurlijk ook maar zolang die nog te hanteren is,en daar wringt het schoentje...echtgenoot wou hem al in vollegrond zetten de zot
omdattem te groot werd ombinnen te halen,dus als die weer de trap op moet,moet ik bij hem al nie meer aankloppen vrees ik....
en steeds botweg hier en daar takken en kruin afkappen om binnen te krijgen,gaat mijn boom ook nie mooier van worden.
kheb er aan gedacht eventueel aan een liefhebber te verkopen of geven,maar kheb m zelf gezaaid begrijp je??(scheidingsangst)
enne,ben nog maar recent met bonsai bezig,maar al sinds mijn 15 de met planten..
mezelf kennende zal er na flink wat oefen en experimenteerwerk,een flink deel van mijn oefenmateriaal verdwijnen en zal ik vast verdergaan met maar een aantal ervan.