Aangezien de tuinfoto's uit een ander topic niet meer zichtbaar zijn en ik mijn tuintje er met de dag leuker uit vind zien ga ik effe wat foto's posten.
En een foto met wat kleinere boompjes die ik als projectjes en bij wijze van experiment ook heb.
rondje langs mijn bomen en mijn meisje d'r Kokedama's
En mijn kleinere projecten;
-Een juniperus wat eigenlijk 2 bomen warenver uit elkaar op een slab van John Pitt geplant.
Zag er niet bijster interessant uit en daar kwam nog eens bij dat de vorige eigenaar de bomen totaal genegeerd had toen ze vol met dopluis zaten.
Tevens was de keto dam bijna volledig opgelost en de wortels van beide bomen overal zichtbaar op wat mos en oude grond na.
TJ had ze overgenomen en behandeld tegen dopluis de de bomen waren vrijwel kaal op dat moment. De dopluis is al een geruime tijd dood en er zitten
alleen nog wat restjes in die langzaam wegspoelen.
Ik heb de boom meegenomen omdat ik een slab nodig had en de bomen verpot en hun eerste vorming gegeven. Zoals je ziet zijn ze kerngezond en het
nieuwe Loof drukt iedere keer weer meer ouder en zwakker loof uit de boom. de plateaus vullen zich langzaam op gelukkig.
-2e een kleine acer van een van mijn kids die is 5 en wil me altijd helpen. Toen die zijn eigen boompje kreeg was zijn glimlach groter dan ooit. en ieder
dag is het eerste wat ie doet als ie uit school komt....juist, zijn boompje checken.
-pinus mugo arm ding haha mijn test boom die heeft tegen alle regels in alles vorig jaar te verduren gehad. was een naaldenbol uit een tuincentrum.
Wonder boven wonder zijn zij naalden kleiner en heeft ie genoeg nieuwe groei....
heel gek. En nu het volgende experiment groeien als Kokedama
Niet in een drainerend mengsel waarschijnlijk veel te lang te nat maar je weet maar nooit.
-Junipers cascade gevormd in een ander topic van goedkoop startmateriaal en opgepot om luchtwortels te krijgen. jaja zoals sommige azaleas dat
hebben.
-Achterin staat mijn probleemboom een acer berguerianum die moeite heeft met uitlopen ook uit een ander topic. Was trouwens een marcot van een
grote oude boom een zijtak is nu 3 jaar een solitair boompje.
Nou dat wilde ik even kwijt.. haha
btw alex dat taxus projectje staat onder die scheve tafel met andere projecties.