Ik zou graag zaden van deze boom kopen om deze dan te kweken tot een bonsai, nu heb ik niet zo veel ervaring met bonsais opkweken vanuit zaad en zou graag wat advies krijgen over hoe ik hieraan moet beginnen.
Ik heb al uitleg gezocht online maar iedere keer wordt verschillende informatie gegeven.
Graag jullie advies op gebied van grondkeuze, potkeuze, wanneer best planten...
Heb ook naar die zaden gekeken, maar durf het niet aan: de laatste drie keer dat ik zaden kocht kwam er niks van op, dus ik zal wel wat verkeerd doen. Ik ga dit draadje dan ook met belangstelling volgen.
mijn advies is niet met zaden te werken eerst en vooral moet je wat geluk hebben
met het kiemen en voorals je dan tewerk kunt gaan richting bonsai ben je al eenige jaren verder
Qawzerty schreef : Graag jullie advies op gebied van grondkeuze, potkeuze, wanneer best planten...
-zaai grond,
-van pot keuze is de eerst komende jaren nog geen sprake.
eerst maar een redelijke boom opkweken, dan enkele jaren in een trainingspot, na een jaar of 5 tot 10 kun je aan een geschikte pot gaan denken.
-geen ervaring mee, maar zodra de wortels stevig genoeg zijn, kun je ze planten lijkt me.
succes en houdt ons op de hoogte !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren