ik ga bij deze de dubbestam lichtjes uit elkaar halen vanuit zij perspectief..
vanaf het vooraanzicht zal er dus niets veranderen, maar de smallere tak gaat iets naar achter gaan en de dikkere enkele mm naar voor.. op die manier zal later de kruin iets dikker en voller moeten kunnen komen..
de 2de afsplitsing ga ik dan zo vormen dat deze helemaal mooi open komt te staan.
van daaruit zal ik dan de verdere afsplitsingen moeten vormen.
ik zal de 2 hoofdstammen waarschijnlijk moeten verankeren aangezien ik denk dat dit met draad niet meer mogelijk zal zijn..
verder doet ie het heel goed, dus heb er alle vertrouwen in dat alles wel goedkomt met deze..
planning zal dus zijn:
hoofdtakken vormen
zijtakken vormen
enkele jaren zo laten doorgroeien en indien nodig bijsnoeien en aan de wortel opbouw werken.
de groei is nu iets minder dan eerder dit jaar toen ie nog in volle grond zat, maar gezien hoe het boompje het tot nu toe al deed zie ik wel dat het een sterke rakker is met een flinke gezonde groei drang.
@ dea: ja, ga de dissectum laten waar ie is.. hij doet het daar wel goed, en binnen enkele jaren heeft hij dan toch meer schaduw van onze kerselaar die een metertje verder als een gek aan het groeien is.. (is dit jaar al in lengte verdubbeld)