Hej iedereen,
Voor men verjaardag heb ik laatst 2 Bonsai boompjes gehad van mijn ouders. Ik was hier natuurlijk heel erg blij mee en had me er meteen in verdiept. Ik heb op het internet en zag al een hele hoop info ook hier op de forums bijvoorbeeld. Nu is het probleem dat ik door de vele Bonsai boompjes het Bonsai bos niet meer zie.
Wat zijn juiste stappen om mee te beginnen voor je Bonsai? Ik weet dat de Bonsai hoogstwaarschijnlijk bij een tuincentrum gekocht zijn. Ik krijg de indruk dat ze verzorging op meerdere vlakken nodig hebben dat is waarom ik niet weet waar te beginnen.
Mij was al opgevallen dat beide planten duidelijk verpot moeten worden als ik zie dat aan de onderzijde van het schaaltje al wortels uit komen. Is dit nog wel de juiste tijd om te verpotten aangezien het al later in de lente is?
Ook heb ik het gevoel dat er met een onjuiste schaar bepaalde takken af zijn geknipt waardoor ik denk dat ze daar compleet niet meer aan zullen groeien.
Ik post ook nog een aantal foto's zodat nog meer punten misschien aan het licht zullen komen. De soorten zal ik nog eventjes moeten navragen aangezien ik het kaartje er niet bij had.
Ik ben dus helemaal nieuw op het gebied van de Bonsai maar ben er zeker in geïnteresseerd. Tips zijn welkom !
Mochten er nog meer foto's nodig zijn voor details dan kan dat natuurlijk.
Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
Oscar Westrup