Afgelopen winter heb ik mijn serissa foetida tot ca november bij mij in huis gehad. Aangezien ik maar 1 kamer heb, waar dus ook de verwarming in de winter aan moet, had ik besloten dat het beter was dat hij ergens anders ging overwinteren. Ik ben alleen bang dat hij daar te droog en te koud gestaan heeft (droge aarde voor het raam op een onverwarmde slaapkamer, waarschijnlijk ook in de vorstperiode in februari. Voor een groot gedeelte mijn eigen schuld; had ik maar betere instructies moeten geven aan mijn lieve moeder
Uiteindelijk is ie er niet heel lekker uit teruggekomen, de bovenstende tak was al volledig dood en ik vermoed dat er nog een paar takken niet weer uit gaan lopen. De overige takken maken nog wel nieuw groen aan maar de (vaak onderontwikkelde) blaadjes verdorren heel snel (worden zwart). Er komen wel telkens nieuwe groene puntjes bij maar ze groeien dus niet door en verdorren heel vaak al in de knop. Hij krijgt voldoende licht, matig water en zodra het weer het toelaat zet ik hem naar buiten (zon +/- 14 graden) Ik let dan goed op op hij niet verdroogd aangezien het nogal es waait ook. Verder vernevel ik licht minimaal 2 x per week.
Vorige week heb ik lichte wortelsnoei gedaan, en hem in een nieuwe mix gezet. Misschien heeft ie daar ook een duw van gehad. Ik heb hem deze week licht bemest met een paar korrels ecostyle tuinmest met NPK 7-4-6.
Kortom; ik ben bang dat ik een paar steken heb laten vallen door combinatie van overwinteren/snoei/verpotten.
Heeft er nog iemand tips of opmerkingen of voorspellende gaven hoe dit gaat aflopen?