hoi, ik ben vorig jaar begonnen met kweken van bonsai.
ik heb onderanderen een appelboompje gekocht .
ik heb het boompje in de volle grond gezet om veilig te overwinteren.
het boompje begint nu uit telopen .mijn vraag is, wanneer kan ik hem weer in een schaal plaatsen en met welke samen stelling van
voedingsbodem?.
zou je misschien een foto kunnen plaatsen ? maar als het boompje nog klein en dun is kan die beter in de volle grond blijven staan zodat de stam dikker kan worden dat is ongeveer de basis om mee te beginnen gr bonsai1.2
wilhelm schreef : mijn vraag is, wanneer kan ik hem weer in een schaal plaatsen en met welke samen stelling van
voedingsbodem?.
Pas in een schaal doen wanneer de vorm en grootte naar wens zijn.
Kleine schaal = weinig groei.
je kunt hem wel in een grote trainingspot zetten met relatief veel ruimte nog om te groeien.
yep je mag die in een schaal. Gebruik een doorlatend grondmengsel
ik heb verleden week bij een bezoek aan een boomkwekerij, stond daar tussen grote bomen een potje met een malus in, en daar stond opgeschreven Appel bonsai. het is niet mis ook niet duur 20€ maar zeker geen topmatriaal thuis gekomen heb ik die dadelijk in een trainingsschaal gezet in een degelijk grondmengsel ( Akadama )
Snoeien zal na het bloeien gebeuren.
Op advies van een bonsaikenner heb ik ooit mijn malus in een mengsel van akadama met hier en daar wat cocopeat gezet. Juist omdat de boom niet al te droog mag staan.