mighty mouse schreef : ik heb even nagemeten,en de stam is 3.5cm dik en 30cm lang.
Dus dit valt toch nog binnen jouw marge?
LOL,
Ja, daarbinnen wel, al is het aan het randje. Maar.. Ik neem aan dat je bedoelt dat het hele boompje 30cm hoog is? Het gaat niet om de stam lengte, maar totale hoogte van boompjes. Wat je ook mee moet nemen zijn dingen als kroon vss stam verhouding ed. en als je al dat soort zaken meenemt, en dan beseft dat je een minder mooie verbinding stam-kroon hebt, dan denk ik dat je voor een paar euro een project kan hebben wat je beter op weg helpt. Met het boompje wat je hier laat zien maak je het je eigenlijk op alle punten nodeloos moeilijk.
Waarom dat jammer is? Natuurlijk ishet opkweken van je eigen boompjes veel leuker dan iets kopen (Als je op het forum graaft zal je zien dat ik exact hetzelfde doe). Mijn spul komt uit ziien en stekken, en heeft gewoon minimaal 3 jaar nodig voor het bij mij in een schaal komt, nadat ik het opgenomen heb. Maar.. Als je begint met materiaal wat mogelijkheden biedt, kan er tenminste na de 3-5 jaar een leuk boompje uit komen. Bij dit plantje loop je het risico dat er na 5 jaar nog steeds een straling vanaf komt die zegt: Eigenlijk ben ik gewoon een sierplantje in een pot. En dat is in mijn ogen jammer.