Hallo, In de tuin heb ik een buxus gevonden die ik eventueel mag uitgraven. Dit wil ik doen in de herfst. Ik zet hier een paar foto's van de buxus. Kijken wat jullie ervan vinden.
We hebben ook een taxus staan met een ongelofelijke mooie stam. (vind ik persoonlijk) Jammer genoeg mag ik deze niet uitgraven:) maar heb er toch maar foto van genomen.
Ook een foto van mijn mos. Die ik nu aan kweken ben.
Buxus
Stam van taxus
Mos
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
De buxus is enigszins gebogen opgaand zoals mooi te zien is aan de stam op foto 2.
Ik denk dat daar wel potentieel inzit om er wat moois van te maken.
Ik zou hem komend voorjaar al uitgraven i.p.v. in de herfst en dan in een ruime container zetten.
De Taxus heeft idd een mooie stam, waarom mag je die niet uitgraven?
ik zou zoals hank aangaf wachten tot het voorjaar om deze uit te graven
idd in ruime pot of houten bak plaatsen en een jaar of twee aanzien en
goed veel eten geven da die wat dikte krijgt .
terwijl kunde zo uw takkeuze eventueel wel doen .
Oke bedankt Ik zou hem ook eventueel nog kunnen laten staan. En nog 2 jaar ofzo wachten. Zo wordt die zeker sneller dik? Maar aangezien ik een hond hebt en soms wel graag tegen een plant zijn behoeft doet, wil ik dit risico liever niet nemen
davids schreef : mooie taxus.... weet je zeker dat je niet ergens een andere bijna passende taxus hebt staan met een minder mooie stam? Kan je m vervangen...