Hey,
Ik ben een beginner wat betreft bonsai. Ik heb begin dit jaar een boompje gekocht die ik zag in de super waar ik werkte. Niet de ideale plek natuurlijk maar vooruit. Inmiddels heb ik 3 bonsai, heb er 2 gekocht bij het tuincentrum in de buurt. Volgende stap wordt een ruw dingetje kopen, maar wil eerst wat kennis opbouwen middels de andere 3.
Één van de boompjes is volgens mij een ilex crenata, aan de hand van enkele andere topics ben ik op die (voorzichtige) conclusie gekomen. Hij staat buiten op het balkon, alleen nu komt de winter er aan. Ik zag wat tips op internet zoals het gebruiken van piepschuim. Nu heb ik een doos gepakt en daar de pot ingezet waarbij er aan alle kanten piepschuim zit behalve de bovenkant. Afwatering moet geen probleem zijn, maar wat ik me afvraag is of de doos met piepschuim voldoende is voor de winter. De plant zelf steekt grotendeels boven de doos uit en krijgt voldoende licht hierdoor (zon staat er vrijwel recht op smiddags in de winter).
Een andere vraag gaat over het forum zelf. Ik heb problemen om foto's te openen in een groot scherm. ik klik op de thumbnail en vervolgens laat ie maar een dunne strip van de werkelijke foto. Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak waardoor ik jammer genoeg niet goed kan kijken naar andere voorbeelden. Iemand die een oplossing weet?