In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4195

• btgouda
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Bonsai kenners,

Ik ben een beginner in de Bonsai wereld en heb een bonsai boompje aangeschaft. Weet een van jullie toevallig de exacte soortnaam? Ik heb een foto van het boompje:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4197

• Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 59
Lijkt op een Ilex Crenata als je het mij vraagt, maar ik ben geen expert dus pin me er niet op vast. :unsure:

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4212

• Bram.d.S.
  • Bram.d.S.'s Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey,

Ik ben ook geen expert, maar het zou ook een Ligustrum kunnen zijn.
-> www.bonsaiempire.nl/geschikte-boomsoorten/ligustrum

Zou je misschien nog een close-up van het blad kunnen nemen?

mvg,
Bram.

P.S. : Ik weet dat Hank en Danny zeer goed zijn in het herkennen van bonsai, ik hoop dat ze snel zullen antwoorden.

Laast bewerkt: Post by Bram.d.S..

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4223

• btgouda
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Bram.d.S en Tiger313,

Ik heb hierbij een closeup van het blad gevoegd. Hij lijkt wel redelijk op de plant die bram me aanwees.