In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4195

• btgouda
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Bonsai kenners,

Ik ben een beginner in de Bonsai wereld en heb een bonsai boompje aangeschaft. Weet een van jullie toevallig de exacte soortnaam? Ik heb een foto van het boompje:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4197

• Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 59
Lijkt op een Ilex Crenata als je het mij vraagt, maar ik ben geen expert dus pin me er niet op vast. :unsure:

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4212

• Bram.d.S.
  • Bram.d.S.'s Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey,

Ik ben ook geen expert, maar het zou ook een Ligustrum kunnen zijn.
-> www.bonsaiempire.nl/geschikte-boomsoorten/ligustrum

Zou je misschien nog een close-up van het blad kunnen nemen?

mvg,
Bram.

P.S. : Ik weet dat Hank en Danny zeer goed zijn in het herkennen van bonsai, ik hoop dat ze snel zullen antwoorden.

Laast bewerkt: Post by Bram.d.S..

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4223

• btgouda
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Bram.d.S en Tiger313,

Ik heb hierbij een closeup van het blad gevoegd. Hij lijkt wel redelijk op de plant die bram me aanwees.

Verder heb ik ook herfst bonsaimest besteld, alleen staat er niet op de verpakking hoe ik deze moet toe dienen, gewoon korreltjes strooien over de bodem en wat water geven?

Verder staat mijn bonsai binnen, en vroeg ik me af of deze dan binnen ook zijn blaadjes zal verliezen? ,Waarna deze er in de lente weer aan komen?

Mvg,

Btgouda

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4224

• Bram.d.S.
  • Bram.d.S.'s Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Btgouda,

Nu ik het blad heb gezien ben ik bijna zeker dat het een Ligustrum is.
Met het toedienen van mest ben ik zelf nog niet helemaal vertrouwd, en ik kan je bij deze vraag dus niet helpen.
De Ligustrum is groenblijvend binnen. Dus hij zal zijn blaadjes behouden (toch zeker het grootste deel ervan). Ik heb zelf geen Ligustum dus sla me niet dood als ze er niet blijven aanhangen *laughs*. :)

Quote:
"Oorspronkelijk uit oost Azië. Als struik (boom) kan die 10 m hoog worden. Groenblijvend (binnen). Zeer geschikt voor bonsai. Wordt als binnenbonsai verkocht, maar gedijt tijdens de zomer beter buiten."

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4227

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Ik ken geen Ligustrum met een gelobd (of getand) blad. Ik ben vrijwel zeker dat het een Ilex crenata is zoals ook reeds vernoemd.
Vergelijk eens met
www.bonsaiempire.nl/forum/verzorging/106...boompje-serissa#1067

Laast bewerkt: Post by Ivan.

Re: Welke soort Bonsai heb ik precies aangeschaft?! 13 jaren 2 maanden geleden #4228

• btgouda
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Aan de foto's die op de pagina staan waar ivan mij de link stuurde kan ik concluderen dat ik een Ilex Crenata heb gekocht! Hij lijkt er precies op!

Nu blijft nog wel staan mijn andere vraag:

Op welke manier dien ik de mest toe aan het boompje, ik heb namelijk een bepaald soort mest gekocht met relatief veel kalium, een herfstmestje dus.
Dit zijn korrels, moet ik deze over de aarde uitspreiden en er water overheen gieten?

Bedankt voor je opheldering in ieder geval Ivan!

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts