In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginnersinfo over boeken en binnen-soorten 13 jaren 3 maanden geleden #4087

• Ramses
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

Na het zelf kweken van tropische plantjes binnen, is mijn oog gevallen op de fantastische kunst van het bonsai kweken. Ik wil een starters-set en handboek gaan kopen, maar verlies mezelf een beetje in de hoeveelheid informatie. Ik heb geen ervaring en een bonsai winkel in Amsterdam waar je fysiek naartoe kunt, lijkt er ook niet te zijn... Misschien kunnen jullie mij helpen met de volgende punten:

- Wat is een goed handboek? Ik heb goede dingen gelezen over Tomlinson, maar ook dat dit boek vooral buiten-bomen behandeld. Klopt dit? En zo ja, wat is een goed boek voor binnenbomen? Ik denk dat ik met een binnenboom wil beginnen, maar dat schijnt weer moeilijker te zijn dan een buiten-boom.

- Ik vind het humpy starterspakket mooi. Is dit een boom die je binnen kunt houden?

Ik sta te popelen om me goed in te gaan lezen... Alvast bedankt voor jullie tips!!

Groet, Ramses

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Beginnersinfo over boeken en binnen-soorten 13 jaren 3 maanden geleden #4089

• RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 147
Dag Ramses,
Het boek van Tomlinson zou ik zeker aanraden. Er worden ook wel sub tropische bomen in beschreven zodat het niet enkel over buitenbonsai gaat. Het is een prettig boek dat ik na jaren nog vaak raadpleeg. Van Chye Hock Tan is er een boek met informatie over de kamerbonsai. Het heet dan ook kamerbonsai.
Veel plezier met je nieuwe hobby

Re: Beginnersinfo over boeken en binnen-soorten 13 jaren 2 maanden geleden #4216

• Ramses
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de tip! Tomlinson is inderdaad erg handig en een mooi boekje... Indoor Bonsai van Leniewicz is iets specifieker wat betreft temperaturen en luchtvochtigheid e.d. Heb inmiddels een Serissa en Muraya aangeschaft, die laatste om mee te experimenteren. Ben benieuwd of ze de winter overleven! Groet.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts