Beste Leden,
Al enige tijd loop ik te azen op een Rhodondenderon die mijn ouders in de tuin hebben staan. Nu ging ik vandaag bij mijn ouders langs en zag ik dat zij hem wel heel drastisch gesnoeid hadden.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Hierop heb ik meteen gevraagd wat ze van plan waren en dat ik hem nog steeds wel zou willen hebben om een bonsai van te maken.
Ze gaven tot mijn grote verassing aan dat ik hem uit mocht graven.
De Rhodondenderon is ongeveer tien jaar oud en heeft het altijd enorm goed gedaan. Ik weet helaas niet welk soort het is, maar hij krijgt wit/roze bloemen die lijken op de bijgevoegde foto.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Elk jaar stond hij volop in bloei. Ik heb even op het net gezocht en als ik daar alles mag geloven moet hij deze snoei goed kunnen doorstaan. Het enige dat kan gebeuren is dat hij één jaar niet bloeit.
De stamdikte van de opstaande stam is ongeveer vijf centimeter.
Ik ben zelf nog niet zo heel erg ervaren met bonsai en het uitgraven van één heb ik nog nooit gedaan.
Graag zou ik willen weten of het verstandig is om deze Rhodondenderon uit graven, of dat hij dit niet gaat overleven.
Ook zou ik graag willen weten, dat als het kan, hoe ik het het beste aan kan pakken.
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Mvg Jeff