Uitgaande van de èèn na laatste foto lijkt het er idd op dat het een Liguster is. Duidelijk zijn de stugge vaak recht omhoog groeiende takken te zien, vaak kenmerkend voor de Ligustrum.
Aan de blaadjes is het niet echt duidelijk te zien, zou evengoed het blad van een Serissa kunnen zijn. maar daar past de structuur van de takken weer niet bij. Blijft soms moeilijk!
Heeft zo te zien wel een verpotbeurtje nodig.
@ Hank: Ligustrum heeft verre van stugge takjes....Die blijven heel lang groen en flexibel...Ik zie ook geen kenmerkende uitschieters die je zowat elke week moet knippen.
Ligustrum is meer dit...
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Nou, ik heb de bladeren vergeleken met mijn carmona thuis, maar ik sluit toch aan bij een liguster. Als het een carmona zou zijn, zouden er witte stervormige bloemetjes in komen, maar het is soms moeilijk te zeggen wat het nou precies is..
ok bedank alvast dus ik ga ervanuit dat het een ligustrum is, ik zal hem ook zo snel mogelijk verpotten. Maar hoe verzorg ikd ie het best want die begint gele blaadjes te krijgen, en ik dnek niet echt dat dat de bedoeling is
bonsaistef schreef : ok bedank alvast dus ik ga ervanuit dat het een ligustrum is, ik zal hem ook zo snel mogelijk verpotten. Maar hoe verzorg ikd ie het best want die begint gele blaadjes te krijgen, en ik dnek niet echt dat dat de bedoeling is