In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Gaat mijn bonsai dit nog overleven ? 1 week 1 dag geleden #97572

• Nick1337
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereen,
Ik heb een Carmona Macrophylla binnen staan, maar de bladeren beginnen erg te hangen. Ik geef de plant 2–3 keer per week water, maar ik ben bang dat dit misschien te weinig is geweest. Ik heb nu net gelezen dat je water moet geven totdat het via de gaten in de pot eruit loopt.

Daarnaast stond de boom vanwege de winter bij een raam, maar ik ben bang dat het daar te koud voor hem was. Daarom heb ik onlangs een warmtelamp voor hem gekocht. Ook heb ik op twee blaadjes witte vlekjes gezien, wat misschien door het Amsterdamse kraanwater komt.

Mijn vraag is: is deze bonsai nog te redden, of is hij al verloren?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Nick1337.

Gaat mijn bonsai dit nog overleven ? 1 week 14 uren geleden #97573

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 959
Hoi Nick, zoek maar even hier op het forum naar carmona. Je zult tegenkomen dat n carmona de lastigste soort is om in leven te houden hier in de huiskamers.. het klimaat, in huis, is gewoon niet geschikt. Sommigen slagen erin om ze wat langer in leven te houden, maar helaas is dat n kwestie van tijd. Zo ook jouw plant, die het niet gehaald heeft…
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Fredb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts