Mijn eerste bonsai heb ik zojuist bezorgd gekregen. Ik vraag me af of deze in gezonde toestand is aangekomen aangezien deze 4 dagen in een doos heeft gezeten en er wat wit te zien is op wat bladeren. Is dit een spray van de winkel of heeft de plant te lang in de doos gezeten? Alvast bedankt!
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Nou heb ik voor het eerst water gegeven, 2x 5 seconden onder een douchkop. Het wit is er bijna helemaal van af. Ik ben benieuwd wat het dus geweest zou kunnen zijn?
Of toch niet, nadat de bladeren met wat water besproeid waren leek het in eerste instantie weg te gaan. Maar nadat ze weer waren gedroogd is het spul nog aan de bladeren vast te zien. Het komt er dus niet heel makkelijk uit.
Het kan gewoon kalk zijn, maar ook residu van een bestrijdingsmiddel. Een dergelijke boom komt bij een groothandel vandaan die insecticiden gebruiken om van o.a. oevervliegjes en sciara af te komen.
Let wel op dat je de boom vochtig houdt, want op de eerste foto lijkt de grond droog zat.
Succes ermee!