In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginset bonsai 2 maanden 4 weken geleden #97351

• brent
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, ik heb een bonsai beginners set gekocht met 4 verschillende soorten zaden. Ik heb de Jacaranda al gezaaid en hier zijn er 2,5 week geleden rond de 15 van de 25 zaadjes uitgekomen. Ze staan allemaal in 1 potje en er zijn er al veel omgevallen die ik dan heb weggedaan. Het lijkt me alsof er teveel in dat 1 potje staan, het is ook geen groot potje een diameter van een centimeter of 8. Bij degenen die er nog instaan zie ik wel al de blaadjes na de kiemblaadjes komen maar ik denk dat als ze nog lang samen staan ze allemaal gaan omvallen. Wat kan ik doen zodat de pak 6 overgeblevenen wel goed en mooi gaan groeien en ook niet omvallen? Ik ken ook niet veel ervan en heb er weinig ervaring mee dus ik kan wel wat hulp in het proces gebruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginset bonsai 2 maanden 4 weken geleden #97352

• Niwaki
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 11
Via de onderstaande link vind je meer info over deze boomsoort.
Link: www.bonsaiempire.com/tree-species/jacaranda

Waar staat de pot met zaden (binnen of buiten)?

Om te voorkomen dat je ontkiemde zaden omvallen zou je er een saté prikker naast kunnen zetten zodat ze wat steun hebben.
Maar normaal gesproken zouden ze gewoon omhoog moeten blijven staan en als ze omvallen of ombuigen betekent dat niet direct dat ze het niet zullen overleven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts