Dag allen,
Gisteren heb ik deze Stewartia Sinensis in een tuincentrum gevonden. Een snelle zoektocht vertelde mij dat het een soort met veel bonsai potentie is, dat deze groep het een en ander aan handelingen goed verdraagt, maar dat het ook zeker niet de makkelijkste plant is.
Mijn plan is vooralsnog de plant iets in vorm snoeien en dan even met rust laten om bij te komen en te acclimatiseren, terwijl ik me wat verder in lees over dit type plant.
Er lijkt echter niet veel te vinden over deze soort (ook niet Stewartia in het algemeen), dus ik was benieuwd of er hier leden met tips waren voor goede literatuur.
Ook sta ik natuurlijk open voor tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik wil er een wat groter formaat bonsai van maken, daar schijnen Stewartia's het mooiste in uit te komen en dat geldt denk ik voor dit exemplaar ook (gezien de hoogte van de stam).
Ps: er zit helaas geen bonsai vereniging in de buurt, maar zodra er weer een avond georganiseerd wordt ga ik eens buurten bij de dichtstbijzijnde bonsai vereniging: BV Midden Nederland.