Marco buijsman schreef : Heb je trouwens waarom zo goed als alle ouwe rotten in t vak hier niet meer zitten? Waarom ze hier op dit stekjes/zaailingen/ficus forum weggegaan zijn? Denk daar maar eens over na....
RvV schreef : Misschien kunnen we het forum splitsen in een indoor en outdoor deel, want er zijn kennelijk wel mensen die bonsai binnen kunnen houden en hier ook plezier aan beleven.
Misschien is dat een soort van indelingsfout op het forum? Om een beginner, hobbyiest en professionals etc allemaal in de zelfde ruimte te zetten. Blijkbaar is het niet gewenst, als mensen daardoor vertrekken.
Daarom vond ik de opmerking van RvV(niet de laatste zin van die post) wel goed om b.v. delen te splitsen.
Ik vind het b.v. geen probleem om mensen met een ficus of zaailing of stekje op weg te helpen. Zoals ik vaker reageer, zonder geen disccusie te starten. Heel de discussie eromheen of iets een malsai, stek, huiskamer plant etc is, vind ik persoonlijk dan elke keer weer een beetje overbodig. Als er dan een 'Indoor' sectie zou zijn, daar dan meteen een Stiky Post, met de tekst en uitleg, wat de professionals er van vinden en hoe en wat. Professionals hoeven dan niet te reageren, dan kunnen andere mensen gewoon aanvullen en reageren op die topics van dat subforum.
Maar goed, we moeten op het moment roeien met de riemen die we hier hebben.