Beste Bryan,
dit is eigenlijk nu net wat ik bedoel, je wil graag brainstormen en zien waar we uitkomen, maar je kent me niet.
Eigenlijk moet je een erkend iemand hebben, maar die gaan niet zomaar op je voorstel ingaan denk ik.
Wie zegt dat ik niet zeer zelfingenomen ben en wel verkondig dat ik er veel vanaf weet, terwijl dat misschien niet zo is.
Het internet staat vol met personen die uitleggen hoe het moet, en in hoeverre hebben die het bij het juiste eind?
Ik heb hier op het forum al dingen gepost die door iemand anders 100% worden tegengesproken, wie heeft er dan gelijk.
Daarom zet ik er altijd erbij dat dat is wat ik ermee zou doen als het mijn boom zou zijn. Ik spreek altijd gewoon uit mijn eigen ervaring. Maar als je jezelf gaat profileren in een boek ga je een soort van wetenschap verkondigen, en daar heb ik geen behoefte aan.
Daarom, zoals ik al zei in mijn eerste antwoord, ben ik niet de juiste persoon om jou bij te staan in het maken van jouw boek, ik heb helemaal niet de behoefte om "de waarheid" te verkondigen
Je wil trouwens dit boek bij zaden paketten doen.
Ik heb zelf heel weinig ervaring met het opkweken uit zaad, ik heb alleen acer palmatum en kastagne uit zaad opgekweekt.
Ik ben het soort bonsaïst dat vooral graag bomen verkleint door met oud uitgegraven materiaal te beginnen, en dat door snoei, enten en dood hout techniek naar een geloofwaardig bonsai niveau te brengen, of door jonger materiaal verder op te kweken in volle grond.
Van zaaien weet ik eigenlijk niet zoveel, er zijn er anderen hier op het forum die daar veel meer over weten.
Verder weet ik ook niet zoveel van Ficus, Azalea, Jacaranda.
Ben je zelf iemand die verkoper is van zaden van bomen? En daarom aanvulling zoekt?
Doe je zelf aan bonsai, en op welk niveau?
Groeten Luc.