Beste forumleden,
Net aangemeld en even rondgekeken op jullie mooie forum. Graag zou ik jullie advies willen vragen ten aanzien van mijn Bonsai boompje. 1,5 jaar geleden aangeschaft bij een bekend Zweedse marktgigant en bijna gestorven. De bladeren zagen er dof en verschrompeld uit
. In die afgelopen 1,5 jaar hebben we de boom opnieuw gepot met de potgrond speciaal voor bonsaiboompjes. Het effect was er na een paar weken met nieuw en gezond blad wat meteen weer dof werd en afviel. Laatstgenoemde proces herhaalde zich meerdere keren waarna de bladeren nu wel blijven zitten en goed doorgroeien. Echter een scheut, gedeelte wat extreem harder groeit zie je op de andere foto. De bladeren ervan zijn wel 3x zo groot als de rest. Nu ben ik benieuwd of ik deze tak moet verwijderen omdat daar wellicht alle kracht nu in gaat zitten? En het er in verhouding niet zo goed uit ziet? M'n laatste vraag; wat moet ik doen aan die doffe, oudere blaadjes? Laten zitten of ook weghalen zodra de nieuwe, gezonde blaadjes de boventoon voeren?
Alvast bedankt voor de moeite en reacties
Mathieu