Bedankt voor jullie advies, desondanks voelt -15 en buiten laten staan wel echt heel risicovol voor mij. Maar een week binnen in de donkere berging met 10 graden is hoe dan ook geen probleem toch? Onder het mom van better be safe than sorry.
Panda schreef : Ik heb alles wat ik deze winter heb uitgegraven binnen gezet. Dit stond wel uit de wind en het substraat was (nog) niet bevroren, maar met de verwachte temperaturen...
Behalve mijn grote liguster, die is te groot en te zwaar. Ik heb de pot goed geïsoleerd met sneeuw. Ik vermoed dat de stam hier wel tegen kan aangezien hij geen loof heeft?
De potten van mijn liguster en taxus heb ik ook omgeven door sneeuw en voor de zekerheid een doek rond gedraaid.
Wat ik vorig seizoen heb uutgegraven, had ik een week geleden opeen plat dakje gezet om uit de weg te hebben. Dit staat dus op een 3-tal meter hoogte en niet erg beschut. Ik hoop dat dit er tegen kan. Misschien dat ik de azalea's best naar beneden gaan en beschut zet?
Heb jij geen sneeuw gehad?
Die liguster zou het moeten kunnen hebben. Hoe koud gaat het bij jou worden?
Wat bedoel je met ’Heb jij geen sneeuw gehad?’ Er staat toch sneeuw op de foto's? Of was dat geen reactie op mijn post?
Dit zijn de verwachtingen bij ons:
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Gewoon, omdat het leek alsof je alle plekken in de tuin handjes sneeuw hebt moeten zoeken. Ik heb vandaag een sleuf door 50cm dikke sneeuw gegraven om bij mijn openhaardhout te komen.
Hier ook een tikje koeler. Bij mij moeten de bomen het wel redden.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
A zo. Er lag een mooi sneeuwtapijt (voldoende om een iglo te bouwen ), maar hij kwam niet tot aan de potranden. Dus inderdaad nog wat bijeen moeten schrapen.
Inderdaad nog een stukje kouder bij jou.
De gevoelstemperatuur overdag ligt wel een stuk hoger dan de werkelijke temperatuur. Dus dat zullen de bomen ook wel voelen denk ik...
Panda schreef : De gevoelstemperatuur overdag ligt wel een stuk hoger dan de werkelijke temperatuur. Dus dat zullen de bomen ook wel voelen denk ik...
Bomen hebben geen gevoel
Dit was zondagochtend. EN het heeft sindsdien gesneeuwd tot het vandaag donker werd. Weet niet hoe het nu is buiten. Maar deze was vanmiddag niet meer zichtbaar..