Hallo allen,
zo'n vijf jaar geleden hebben wij een Ficus Ginseng cadeau gekregen van ons nichtje. Wij zijn beiden acupuncturist dus dat vond zij wel passend. Dat de boom nog leeft is een wonder op zich. Soms gaf ik hem water, maar er ging ook wel eens een maand voorbij dat hij geen druppel water of liefde kreeg. Van bemesting heeft deze boom nog nooit gehoord, laat staan verpotten.
Hoewel dit nu ongeloofwaardig klinkt heb ik toch altijd interesse gehad in bonsai en door de serie Cobra Kai is het nu helemaal aangewakkerd. In plaats van een nieuwe boom aan te schaffen heb ik besloten deze volhardende rakker een tweede leven te geven. Dat heeft hij wel verdiend na alle ellende. Mijn doel is om er een sterke en mooie bonsai van te maken.
Ik heb gisteren de grond vrij gemaakt van dode bladeren, ik heb hem lekker laten dompelen in een bak water met vloeibare mest, en vanmorgen heb ik heb zelfs beneveld met een plantenspuit. Hij blij, ik blij. Dan nu mijn vraag aan de professionals:
Jij krijgt deze arme jongen onder behandeling. Welke stappen zou je op dit moment ondernemen om hem weer sterk, groen en mooi te maken? Zou je starten met alleen wat water en vloeibare mest? Of zou je al wat snoeien? Zou je hem verpotten of nog even laten aansterken? Ik verneem alle tips graag!
Bij voorbaat hartelijk dank!