Geacht Forum,
Had al een hele tijd wat bonsai boompjes, maar enigermate verwaarloosd. Deze zomer wat tijd voor vrijgemaakt. Echter, na bladsnoei, heeft deze (weten jullie de naam?) last van meeldauw. Ik heb gelezen dat sommige bomen, zeker tijdens een zwoele zomer daar last van kunnen krijgen. Ik heb nu twee maal gespoten met zwavel oplossing, maar het lijkt maar moeizaam op te knappen. Zou het kunnen zijn dat aankomende lente, deze boom nergens last meer van heeft, of gaat het in de stam zitten?
Na veel zoekwerk dacht ik dat we hier te maken hebben met een Acer Buergerianum. Maar ben nog niet overtuigd. Ongetwijfeld weet iemand van jullie de juiste naam.
Eén kant van de boom zit nog weinig leven in, heeft te weinig licht gehad vrees ik. Met de verdere vormgeving weet ik me niet zo goed raad. Het is een prachtig stammetje. Hij staat verkeerd in de pot, wil 'm liever naar achteren in de pot, zodat het loof over de pot heenvalt. Misschien ben ik te voorzichtig, en moet die linkerkant weg. Hebben jullie een idee?
Ik hoor 't graag,
Groet,
Jeroen