In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

mijn Ligustrum 4 jaren 2 maanden geleden #87489

• Bieke
  • Bieke's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Eerder dit jaar 2 Jacaranda's uit zaad gekweekt en ben dus in volle verwachting wanneer ik er eindelijk aan kan beginnen. Om toch maar al iets kunnen doen dacht ik me een leuke beginnersbonsai aan te schaffen en zo kocht ik me net een ligustrum van de Aldi gekocht voor 14,99. Nu viel het mij op dat er enorm veel soorten zijn van de Ligustrum, de ene kan alleen binnen de andere buiten, dan weer wel winterhard en weer niet, maar welke soort ik me nu echt heb aangeschaft daar vind ik niets van terug. wie heeft er nog ervaring hiermee, en kan me meer uitleggen over die liguster
( vandenAldi)?

greetzzz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

mijn Ligustrum 4 jaren 2 maanden geleden #87491

• LucRoux
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 295
Neem het van mij aan: er bestaat niet zoiets als een binnenboom. Geen enkele boom op de hele wereld groeit "natuurlijk" binnen. Er zijn uiteraard (sub)tropische soorten die niet tegen ( diepe)vorst kunnen maar die hebben ook andere eisen als een hoge luchtvochtigheid bvb, iets wat in onze huizen net omgekeerd is ( warm en droog).
Zet je liguster nu maar netjes buiten waar hij thuishoort, hij zal daar overleven, omgekeerd, binnen zal ie op termijn sterven.
Moest het in de winter lang en diep vriezen ( zodat de wortelkluit bevriest) , zet hem dan in een onverwarmde garage of dergelijke, zeker niet binnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts