Van de week kwam ik op het idee om met een bonsai te starten. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat je binnen-huis bonsais hebt en buitenshuis. Ik wilde namelijk een eik binnen houden en volgens mij is dat direct al geen goed idee. Ik heb daarom nu het idee om een huidige boompje (boswilg / zie afbeeldingen) die ik voor het huis heb staan wil gebruiken. Deze wil ik dan in een pot plaatsen voor achter het huis.
Nu de vraag: Hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb al ondervonden dat deze boom geschikt is voor bonsai. Dat ik het waarschijnlijk bij 15cm wil afzagen en de wortels ook zoiets. Wanneer kan ik dit het beste doen? En bij het verpotten? Waar moet ik aan denken?
De wilg is niet één van de makkelijkste soorten om te vormen. Veel onverwachte afstervingen van takken. Na de winter, of na vorm geving met draad.
Als je met bonsai wilt beginnen kan je beter met een gemakkelijker soort beginnen die vergevingsgezind met jouw fouten om kan gaan. Anders is de lol er snel af als de boompjes om de harverklap dood gaan. Hou er maar rekening mee dat er boompjes gaan sneuvelen
Ah oke, dank voor je reactie. Ik had fotos toegevoegd bij de post maar die zijn blijkbaar weg, hier nogmaals. Het is dat ik iets met dit boompje wil doen omdat het niet goed op de plek staat en dacht hey wellicht bonsai in een pot. Ik ga het denk ik gewoon proberen en kijken naar makkelijkere boomsoorten.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken