In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Eerste serieuze bonsai vormgeven (acer palmatum) 4 jaren 2 maanden geleden #87424

• Misterddude
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb gisteren mijn eerste Japanse esdoorn gekocht. Het is een Acer palmatum 'going green' om precies te zijn.

Dit is de eerste 'serieuzere' stap richting een bonsai. Heb wel al enkele probeersels van wild materiaal en wat commerciële tropische binnen bonsai.

Nu heb ik de meeste belachelijk lange uitlopers eraf geknipt maar ik loop een beetje vast qua vormgeving/snoeien. Wat is wijsheid? Hierom wil ik graag gebruik maken van alle kennis en ervaring van het forum en zijn leden.

Wat zouden jullie aanbevelingen zijn met deze boom?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Eerste serieuze bonsai vormgeven (acer palmatum) 4 jaren 2 maanden geleden #87427

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Het kijkt wat makkelijker als de foto's recht staan.

Ik weet niet hoe hoog de boom is? Het lijkt me een vrij hoge boom.
Ik denk dat je hem serieus zal mogen inkorten en eerst nog verder kweken naar een goeie startplant.
Hij mist in mijn ogen tapsheid en de voet zal ook dat niet zijn.

Daarom zou ik hem in een lage houten kist zetten in het voorjaar.
De boom goed inkorten en de niet bruikbare wortels uitsnoeien. Daarna kun je hem gerust een paar jaar laten groeien en msh binnen 3 jaar de wortels weer bewerken en terug in een houten kist. Ondertussen kun je de takken wel al eens selecteren en bedraden om beweging insteken.
Binnen een 10-15 jaar heb je dan een goeie startplant die je kunt in een bonsaipot zetten en verder doorkweken naar bonsai.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts