In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Zaailing den??? 4 jaren 3 maanden geleden #87152

• rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 307
Elke tak krijgt in het voorjaar weer knoppen. Daar komen kaarsen uit.
Als je drie kaarsen in de top hebt, kan je de middelste er b.v. uithalen. De andere 2 kort je b.v. in tot 1/3 van de lengte.
Op dat moment kan de boom zijn ernergie niet meer kwijt, waardoor je op lager gelegen delen in de boom nieuwe knoppen krijgt.

Kijk eens naar de volgende video's:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Iggi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rorror.

Zaailing den??? 4 jaren 3 maanden geleden #87154

• Iggi
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank voor je video filpjes voorbeelden.ik kijk er ook steeds naar, maar vorig jaar had ik op marktplaats een tak van een zwarte den gekocht.had me goed voorbereid, moest naalden plukken tot kleine kwastjes, zo stond t er, maar uiteindelijk ging de bast los en dood ging die.jammer.het was gelukkig geen dure boom, maar toch.en er zaten van die mooie grote kwasten aan.Helaas.bedankt voor je uitleg.

Zaailing den??? 4 jaren 3 maanden geleden #87156

• rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 307
Waardoor de barst los is gelaten en dat die dood is gegaan, weet ik de oorzaak niet van.
Wellicht wist de vorige verkoper al dat er wat mis mee was, en daarom weggedaan.

Naalden plukken tot kleine kwastjes, doe je eigenlijk alleen als de boom gezond is, en dat je hem klaar wilt maken voor een tentoonstelling.
Niet het hele jaar door wil je de boom in optimale presentatie stand hebben, de boom moet kans hebben om te groeien en gezond te blijven.
Voor nu in het begin, wil je zoveel mogenlijk blad(naalden) aan de boom houden om hem gezond aan de groei te houden.
Bladeren/Naalden zijn de zonnepanelen van de boom. Haal je de helft weg, heeft de boom nog maar de helft van de energie opbrengst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Iggi

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts